دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

‌مارشمالو یکی از شیرینی های پرطرفدار در بین تمام اعضای خانواده است. روش تهیه این پف پفی جذاب بسیار ساده‌تر از چیزی است که فکرش را می کنید.

مارشمالو

همشهری آنلاین در روزهایی که مدارس تعطیل شده و اعضای خانواده زمان بیشتری دور هم هستند بهتر است کمی خلاقیت به خرج دهید و این شیرینی خوشمزه را با کمک فرزندانتان تهیه کنید و در کنار دیگر اعضای خانواده با یک فنجان چای یا قهوه یا یک لیوان شربت میل کنید. مدل کبابی این پف پفی رنگی هم طعم بی نظیری دارد. در ادامه می توانید روش تهیه برخی مارشمالوهای جذاب را بخوانید.

مارشمالو ژله ای

مدت زمان آماده سازی: ۷ ساعت

تعداد نفرات: ۱۰ نفر

مواد لازم:

شکر:۴۳۰ گرم

پودر یا ورق ژلاتین:۲۰ گرم

وانیل:۵ گرم

نمک: یک دوم قاشق غذاخوری

پودر نارگیل: ۳۰ گرم

روش تهیه:

۱. ژلاتین را با یک لیوان سر خالی آب سرد ترکیب کنید و به مدت ۳۰ دقیقه کنار بگذارید. سپس ۴۰۰ گرم از شکر را به همراه وانیل، نمک و یک لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید.

۲. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا جوش بیاید و شکر حل شود. سپس مخلوط ژلاتین و آب سرد را داخل یک کاسه فلزی بریزید و روی بخار آب قرار دهید.

۳. پس از آنکه ژلاتین به طور کامل حل شد، مواد درون قابلمه را مدام هم بزنید و ژلاتین را کم کم به قابلمه اضافه کنید و به وسیله همزن دستی یا برقی با دیگر مواد ترکیب کنید.

۴. چند قطره رنگ خوراکی را در صورت تمایل اضافه کنید. حالا با دور تند همزن مواد را هم بزنید تا رنگش روشن و حجمش بیشتر شده و حدودا ۴ برابر مقدار مواد اولیه شود.

۵. پس از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه که مارشمالو به خوبی حجیم شد، داخل یک ظرف مناسب را با سلفون بپوشانید، سپس با کمی روغن مایع روی سلفون را چرب کنید و مواد را داخل ظرف بریزید تا خنک شود.

۶. با خنک شدن، ‌ روی مواد را با سلفون بپوشانید و به مدت ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا مارشمالو آماده شود. سپس ظرف را از یخچال خارج کنید و مارشمالو را به صورت دلخواه برش دهید.

۷. پس از برش زدن مارشمالوها، پودر نارگیل و ۳۰ گرم شکر باقیمانده را ترکیب کنید، سپس مارشمالوها را درون مخلوط شکر و نشاسته بغلطانید.

نکته

- اگر از پودر ژلاتین استفاده می‌کنید مواد را با همزن بیشتر زمان تعیین شده، ‌هم نزنید، زیرا باعث چسبناک شدن مارشمالو و آسیب رساندن به همزنتان می‌شود.

مارشمالو هندوانه ای

مدت زمان آماده سازی:‌۳ ساعت

تعداد نفرات: ۸ نفر

مواد لازم:

پودر ژله آلوورا: یک بسته

آب جوش: یک لیوان

شکر: دو قاشق غذا خوری

رنگ خوراکی قرمز و سبز:‌هر کدام یک قاشق غذا خوری

نشاسته ذرت: ۵۰ گرم

طرز تهیه:

۱. پودر ژلاتین و شکر را با هم ترکیب و یک پیمانه آب جوش به آن اضافه کنید. با همزن برقی ابتدا با دور کم و بعد با دور تند هم بزنید تا پودر ژلاتین و شکر کاملا مخلوط شود و حالت پفکی بگیرد.

۲.مواد را به دو بخش تقسیم کنید. در یکی از بخش‌ها چند قطره رنگ خوراکی قرمز بریزید و به خوبی مواد مارشمالو را بهم زنید تا رنگی یکسان به خود گیرند. در ظرف دیگر مقداری رنگ سبز ریخته و آن را هم به خوبی ترکیب کنید و درون قیف پلاستیکی بریزید.

۳. درون سینی یا بشقاب بزرگی مقداری آرد نشاسته بریزید. با کمک قاشق سوپ‌خوری درون آرد نشاسته گودال‌های ایجاد کنید. سر قیف‌ها را با کمک قیچی برش زنید و مقداری از مواد مارشمالو قرمز را در مرکز دایره های سفیدبریزید. سپس ظرف را به مدت ۱۰ دقیقه درون یخچال استراحت دهید تا مارشمالو سفت شود.

۴.ظرف را از یخچال خارج کنید و با مقداری مارشمالو سبز دور دایره‌های قرمز را خطی بیندازید. تا قسمت پوست هندوانه شکل بگیرد. مجدد ظرف مارشمالو را به یخچال منتقل کنید و ۱۰ دقیقه زمان دهید تا بگیرید.

۵. از باقی مانده آرد نشاسته به روی مارشمالوها بریزید و آن‌ها را زیر و رو کنید تا حالت چسبندگی‌شان گرفته شود. حالا مارشمالوها را درون الک بریزید و کمی تکان دهید تا آرد اضافه اش بریزد.

۶. با الک کردن مارشمالوها آن‌ها را با کمک چاقو تیزی برش زنید. حال با کمک ماژیک خوراکی چند نقطه سیاه روی سطح قرمز مارشمالو به عنوان هسته هندوانه‌ها بکشید یا از شکلات های اشکی برای این کار استفاده کنید.

نکته :‌

-به جای نشاسته ذرت می‌توانید از مقداری پودر نارگیل استفاده کنید.

کد خبر 871326
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    0 0
    سپاس